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| SWD-Schlagwörter: |
| Fremdsprache |
| Freie Schlagwörter (Deutsch): |
| Mehrsprachige Produktverpackung , Referenzgruppeneinfluss , Inferenzen |
| Freie Schlagwörter (Englisch): |
| Foreign language , Multilingual packaging , Reference group influence , Consumer inferences |
| Institut: |
| Institut für Marketing & Management |
| Fakultät: |
| Fakultät Wirtschafts- und Sozialwissenschaften |
| DDC-Sachgruppe: |
| Wirtschaft |
| Dokumentart: |
| Dissertation |
| Hauptberichter: |
| Hüttl-Maack, Verena Prof. Dr. |
| Sprache: |
| Englisch |
| Tag der mündlichen Prüfung: |
| 23.04.2021 |
| Erstellungsjahr: |
| 2021 |
| Publikationsdatum: |
| 13.07.2021 |
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| Lizenz: |
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Veröffentlichungsvertrag mit der Universitätsbibliothek Hohenheim
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| Kurzfassung auf Englisch: |
| 1 Introduction
2 State-of-the-art picture of foreign language research in international marketing: An overview identifying future research in the area of foreign language cues
3 First study: “Effects of multilingual product packaging on product attitude, perceived quality, and taste perceptions”
4 Second study: “Multilingual product information: What consumers infer from additional information in a foreign language and how it affects consumer evaluations”
5 Third study: “Adding value to local brands through foreign language cues”
6 Discussion and conclusion
7 Full list of references |
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| Kurzfassung auf Deutsch: |
| 1 Einleitung
2 State-of-the-art picture of foreign language research in international marketing: An overview identifying future research in the area of foreign language cues
3 Erste Studie: “Effects of multilingual product packaging on product attitude, perceived quality, and taste perceptions”
4 Zweite Studie: “Multilingual product information: What consumers infer from additional information in a foreign language and how it affects consumer evaluations”
5 Dritte Studie: “Adding value to local brands through foreign language cues”
6 Diskussion and Fazit
7 Vollständige Referenzliste |