Universität Hohenheim
 

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Schwenk, Johanna

The impact of multilingual product information on consumer evaluations : an assessment of basic effects, boundary conditions, and drivers

Der Einfluss mehrsprachiger Produktinformationen auf die Produktbewertungen von Verbrauchern : eine Untersuchung von grundlegenden Effekten, Rahmenbedingungen und Treibern

(Übersetzungstitel)

Bitte beziehen Sie sich beim Zitieren dieses Dokumentes immer auf folgende
URN: urn:nbn:de:bsz:100-opus-18943
URL: http://opus.uni-hohenheim.de/volltexte/2021/1894/


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SWD-Schlagwörter: Fremdsprache
Freie Schlagwörter (Deutsch): Mehrsprachige Produktverpackung , Referenzgruppeneinfluss , Inferenzen
Freie Schlagwörter (Englisch): Foreign language , Multilingual packaging , Reference group influence , Consumer inferences
Institut: Institut für Marketing & Management
Fakultät: Fakultät Wirtschafts- und Sozialwissenschaften
DDC-Sachgruppe: Wirtschaft
Dokumentart: Dissertation
Hauptberichter: Hüttl-Maack, Verena Prof. Dr.
Sprache: Englisch
Tag der mündlichen Prüfung: 23.04.2021
Erstellungsjahr: 2021
Publikationsdatum: 13.07.2021
 
Lizenz: Hohenheimer Lizenzvertrag Veröffentlichungsvertrag mit der Universitätsbibliothek Hohenheim
 
Kurzfassung auf Englisch: 1 Introduction
2 State-of-the-art picture of foreign language research in international marketing: An overview identifying future research in the area of foreign language cues
3 First study: “Effects of multilingual product packaging on product attitude, perceived quality, and taste perceptions”
4 Second study: “Multilingual product information: What consumers infer from additional information in a foreign language and how it affects consumer evaluations”
5 Third study: “Adding value to local brands through foreign language cues”
6 Discussion and conclusion
7 Full list of references
 
Kurzfassung auf Deutsch: 1 Einleitung
2 State-of-the-art picture of foreign language research in international marketing: An overview identifying future research in the area of foreign language cues
3 Erste Studie: “Effects of multilingual product packaging on product attitude, perceived quality, and taste perceptions”
4 Zweite Studie: “Multilingual product information: What consumers infer from additional information in a foreign language and how it affects consumer evaluations”
5 Dritte Studie: “Adding value to local brands through foreign language cues”
6 Diskussion and Fazit
7 Vollständige Referenzliste

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