pdf-Format:
|
|
|
Gedruckte Ausgabe: |
|
|
Dokument in Google Scholar suchen: |
|
|
Social Media: |
|
|
Export: |
|
|
Abrufstatistik: |
|
|
SWD-Schlagwörter: |
| Russland , Eisenbahn , Transportkosten , Infrastrukturinvestition , Regionale Wirtschaftsentwicklung |
Freie Schlagwörter (Englisch): |
| Transport Costs , Railway , Russia , Nightlights , Regional Economics , Development |
Institut: |
| Institut für Volkswirtschaftslehre |
DDC-Sachgruppe: |
| Wirtschaft |
Dokumentart: |
| ResearchPaper |
Schriftenreihe: |
| Hohenheim discussion papers in business, economics and social sciences |
Bandnummer: |
| 2019,02 |
Sprache: |
| Englisch |
Erstellungsjahr: |
| 2019 |
Publikationsdatum: |
| 09.04.2019 |
|
Lizenz: |
|
Veröffentlichungsvertrag mit der Universitätsbibliothek Hohenheim
|
|
Kurzfassung auf Englisch: |
| This paper addresses the question whether or not large-scale infrastructure investments have a causal effect of local economic development. By using a novel instrumental variable approach based on historical trade and travel routes across the Russian East, I am able to identify a causal and negative effect of remoteness to the Transsiberian Railway on local economic activity as measured by nocturnal lights emission. |