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| SWD-Schlagwörter: |
| Russland , Eisenbahn , Transportkosten , Infrastrukturinvestition , Regionale Wirtschaftsentwicklung |
| Freie Schlagwörter (Englisch): |
| Transport Costs , Railway , Russia , Nightlights , Regional Economics , Development |
| Institut: |
| Institut für Volkswirtschaftslehre |
| DDC-Sachgruppe: |
| Wirtschaft |
| Dokumentart: |
| ResearchPaper |
| Schriftenreihe: |
| Hohenheim discussion papers in business, economics and social sciences |
| Bandnummer: |
| 2019,02 |
| Sprache: |
| Englisch |
| Erstellungsjahr: |
| 2019 |
| Publikationsdatum: |
| 09.04.2019 |
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| Lizenz: |
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Veröffentlichungsvertrag mit der Universitätsbibliothek Hohenheim
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| Kurzfassung auf Englisch: |
| This paper addresses the question whether or not large-scale infrastructure investments have a causal effect of local economic development. By using a novel instrumental variable approach based on historical trade and travel routes across the Russian East, I am able to identify a causal and negative effect of remoteness to the Transsiberian Railway on local economic activity as measured by nocturnal lights emission. |