Geloso, Vincent ; Kufenko, Vadim ; Prettner, Klaus

Demographic change and regional convergence in Canada

URL: http://opus.uni-hohenheim.de/volltexte/2016/1243/

Dokument 1.pdf (425 KB)
SWD-Schlagwörter: Kanada , Bevölkerungsentwicklung , Lebensstandard
Freie Schlagwörter (Englisch): Regional convergence , living standards , demographic change , household size
Institut: Institut für Volkswirtschaftslehre
DDC-Sachgruppe: Wirtschaft
Dokumentart: ResearchPaper
Schriftenreihe: Schriftenreihe des Promotionsschwerpunkts Globalisierung und Beschäftigung
Bandnummer: 49
Erstellungsjahr: 2016
Publikationsdatum: 12.07.2016

Lizenz: Hohenheimer Lizenzvertrag Veröffentlichungsvertrag mit der Universitätsbibliothek Hohenheim ohne Print-on-Demand

Kurzfassung auf Englisch: We examine the role of demographic change for regional convergence in living standards in Canada. Due to economies of scale within a family, decreasing household size has an impact on convergence in living standards, while per capita income convergence remains unaffected. We find that, by relying on per capita income, the dispersion of living standards between Canadian regions is overestimated prior to the 1990s and underestimated thereafter. As a consequence, relying on income per capita results in overestimating the speed of convergence in living standards.