Universität Hohenheim
 

Eingang zum Volltext

Degner, Harald

Windows of technological opportunity : do technological booms influence the relationship between firm size and innovativeness?

Bitte beziehen Sie sich beim Zitieren dieses Dokumentes immer auf folgende
URN: urn:nbn:de:bsz:100-opus-4399
URL: http://opus.uni-hohenheim.de/volltexte/2010/439/


pdf-Format:
Dokument 1.pdf (369 KB)
Dokument in Google Scholar suchen:
Social Media:
Delicious Diese Seite zu Mister Wong hinzufügen Studi/Schüler/Mein VZ Twitter Facebook Connect
Export:
Abrufstatistik:
SWD-Schlagwörter: Innovation , Unternehmensgröße , Technischer Fortschritt , Schumpeter, Joseph Alois , Konjunkturaufschwung
Freie Schlagwörter (Englisch): effect of firm size on innovativeness , technological boom , Schumpeterian hypothesis
Institut 1: Forschungszentrum Innovation und Dienstleistung
Institut 2: Institut für Kulturwissenschaften (bis 2010)
DDC-Sachgruppe: Wirtschaft
Dokumentart: ResearchPaper
Schriftenreihe: FZID discussion papers
Bandnummer: 15
Sprache: Englisch
Erstellungsjahr: 2010
Publikationsdatum: 22.03.2010
 
Lizenz: Hohenheimer Lizenzvertrag Veröffentlichungsvertrag mit der Universitätsbibliothek Hohenheim ohne Print-on-Demand
 
Kurzfassung auf Englisch: Many papers have been written about the effect of firm size on innovativeness, revealing a positive, a negative or a mixed impact. To this day, the so-called Schumpeterian hypothesis of the above-average innovativeness of large firms has been neither confirmed nor rejected, often because of insufficient data or a too-short observation period. Many studies concentrate only on a specific region or a specific sector, or they analyze a very short time period. Windows of technological opportunities, providing technological booms for both firms and sectors, have not yet been investigated. An analysis of Germany?s chemical, metal and electronic-engineering sectors between 1877 and 1932 reveals that the sector-specific long-term relationship between firm size and innovativeness is negative, except during times of specific technological booms. In combination with firm-specific characteristics, this new aspect can contribute to a better understanding of the long-term relationship between firm size and innovativeness.

    © 1996 - 2016 Universität Hohenheim. Alle Rechte vorbehalten.  15.04.15