Universität Hohenheim
 

Eingang zum Volltext

Ahlheim, Michael ; Ekasingh, Benchaphun ; Frör, Oliver ; Kitchaicharoen, Jirawan ; Neef, Andreas ; Sangkapitux, Chapika ; Sinphurmsukskul, Nopasom

Better than their reputation : a case for mail surveys in contingent valuation

Bitte beziehen Sie sich beim Zitieren dieses Dokumentes immer auf folgende
URN: urn:nbn:de:bsz:100-opus-2927
URL: http://opus.uni-hohenheim.de/volltexte/2008/292/


pdf-Format:
Dokument 1.pdf (483 KB)
Dokument in Google Scholar suchen:
Social Media:
Delicious Diese Seite zu Mister Wong hinzufügen Studi/Schüler/Mein VZ Twitter Facebook Connect
Export:
Abrufstatistik:
SWD-Schlagwörter: Thailand <Nord> , Erhebungsverfahren
Institut: Institut für Volkswirtschaftslehre (bis 2010)
DDC-Sachgruppe: Wirtschaft
Dokumentart: ResearchPaper
Schriftenreihe: Hohenheimer Diskussionsbeiträge
Bandnummer: 297
Sprache: Englisch
Erstellungsjahr: 2008
Publikationsdatum: 22.07.2008
 
Lizenz: Hohenheimer Lizenzvertrag Veröffentlichungsvertrag mit der Universitätsbibliothek Hohenheim ohne Print-on-Demand
 
Kurzfassung auf Englisch: Though contingent valuation is the dominant technique for the valuation of public projects, especially in the environmental sector, the high costs of contingent valuation surveys prevent the use of this method for the assessment of relatively small projects. The reason for this cost problem is that typically only contingent valuation studies which are based on face-to-face interviews are accepted as leading to valid results. Especially in countries with high wages face-to-face surveys are extremely costly considering that for a valid contingent valuation study a minimum of 1,000 completed face-to-face interviews is required. In this paper we try a rehabilitation of mail surveys as low-budget substitutes for costly face-to-face surveys. Based on an empirical contingent valuation study in Northern Thailand we show that the validity of mail surveys can be improved significantly if so-called citizen expert groups are employed for a thorough survey design.

    © 1996 - 2016 Universität Hohenheim. Alle Rechte vorbehalten.  15.04.15